Досліджуємо, який тип спілкування люблять підлітки і як зрозуміти, що їм цікаво.
PewDiePie – якщо цей псевдонім ні про що вам не каже, то ви не захоплюєтесь відеоіграми або ж належите до старшої вікової категорії. Фелікс Чельберг, також відомий як Пьюдіпай, почав свій шлях до слави у дев’ятнадцять. Сьогодні Феліксу тридцять, він – найбагатший блогер у світі, та має рекордну аудиторію у 100 мільйонів підписників, більшість із яких – підлітки.
Як Феліксу вдалося стати молодіжною іконою? В чому секрет його магнетизму? Нижче ви знайдете декілька порад від відомого блогера, які допоможуть краще зрозуміти інтереси тінейджерів, підвищити свій авторитет та зробити уроки ще цікавішими.
Бренд Пьюдіпая має чимало складових. Логотип у вигляді «Brofist», «кулак братерства» – лише одна з них.
Прикладаючи кулак до камери, Фелікс ніби каже: «Дай п’ять!» та встановлює особистий контакт із кожним глядачем. Чи варто казати, що цей жест підкуповує підлітків? Переглянувши кумедне відео, чимало людей прикладають руку у відповідь та… відчувають прихильність і задоволення! Згодом це перетворюється на своєрідний ритуал, ознаку приналежності до певної субкультури чи групи.
Подібний підхід поширений у школах США та західної Європи, що мають свої гасла, емблеми, кольори, тварини-символи команд, тощо. Це прості, але дієві речі, які сприяють утворенню спільноти та піднімають колективний дух. Використовуйте даний прийом для згуртування класу. Вигадайте гасло чи жест, та застосовуйте їх для підкріплення позитивних емоцій. Ранкове коло – ідеальний час для введення ритуалів та формування ідентичності групи.
«На відміну від багатьох професійних шоу, мої передачі націлені на встановлення більш тісного контакту з глядачами, на усунення бар’єру між ними і мною».
Фелікс Чельберг
Чимало відеоігор, на яких будує свій контент блогер, не мають сюжету, тож здатність обігрувати появу істот, предметів, подій та будувати з ними емоційні відносини – один із найбільших талантів Фелікса. Пес Свен, кінь Юрген, золота статуетка Стефано, підступні діжки, зустріч із якими Фелікс супроводжує гучним вигуком «Barrels! What are you doing here?!» – у хід піде все! Під впливом фантазії відомого блогера оживають навіть предмети, перетворюючися на меми, героїв жартів та тисяч фанатських зображень.
Який урок із цього можна винести? Із оточуючим світом можна налагодити контакт. Прищеплюйте дітям звичку бачити потенційного героя в неочікуваних місцях, підходити до оточення спонтанно та креативно. Якщо ви викладаєте у молодших чи середніх класів, пригадайте мультфільми, де головними героями були предмети – «Красуня і чудовисько», «Колобок», «Мойдодир», або ж придумайте власні. Фантазуючи, діти оживлюють все підряд – не дайте їм втратити цей талант.
Як спонукати підлітків цікавитися «серйозними» речами? Що перенесе ці теми з категорії нудних до категорії цікавих та модних? Не зважаючи на зовнішню несерйозність, Пьюдіпай обговорює чимало гостросоціальних питань – проблеми расизму та цькування, висміює любителів хизуватись дорогими машинами, невихованих підлітків у інтернеті, висловлює думку стосовно скандальних телешоу тощо.
Звісно, все подано в ігровому або сатиричному контексті, що робить відео вірусними, а Пьюдса – лідером думок для молодшого покоління.
Згадати хоча б випуск, присвячений популярному ютюб-шоу – «Огляд іграшок Раяна», яке Фелікс розкритикував за експлуатацію дітей-ведучих їх батьками. Надто вузька, малоцікава тема, скажете ви? Аж ніяк. Точно не для Фелікса, який розіграв альтернативне шоу – «Огляд іграшок Фелікса», де сатирично зобразив, як чотирирічну дитину змушують відігравати багато дублів, виглядати більш емоційною та веселою, ніж вона на даний момент себе відчуває.
Сам Фелікс ніколи не боїться бути смішним чи показати слабкість. Подібні відео не просто змушують задуматись, яка робота стоїть за деякими ютюб-шоу, але переводить серйозні теми у категорію «прикольних» та «цікавих», допомагаючи підліткам включитись у обговорення.
Отож, немає нецікавих тем, є незрозумілі, нецікаві мова та подача. Інколи, якщо певний меседж не доходить до школярів, це не означає, що тема надто складна. Поекспериментуйте з формою подачі. Можливо, варто теж записати для учнів відео?
Мабуть кожен чув вислів «американська мрія», що тісно пов’язаний із поняттям «self-made person» – людини, що самостійно, завдяки наполегливій праці, досягла життєвого успіху. Образ Пьюдіпая – це саме така історія у трактовці сучасного суспільства. Історія про людину, яка зробила себе сама, при чому не традиційним шляхом, а займаючися тим, що подобається, та використовуючи найновіші платформи і медіа, аби знайти власне місце у житті. Захоплення Феліксом – це віра молоді у те, що кожен із них має шанс пройти той же шлях.
Підхід Пьюдіпая – працюй важко, але спрямовуй зусилля на те, чого прагне твоє серце. Свого часу Фелікс кинув інститут, аби приділяти більше уваги створенню та редагуванню власних відео. У цей період, зі слів інтернет-зірки, він та його дівчина Марсія билися за пачку макаронів, купили «бюджетного» одноокого мопса Майю, а сам він продавав хот-доги неподалік від покинутого університету. Злет на вершину коштував два роки «голодного» життя, втім, воно того варте.
Пам’ятайте, діти хочуть бути успішними, але при цьому робити те, від чого отримують задоволення. Декому зі старшого покоління такий підхід може здатись ледарюванням, утім, по-перше – це далеко не так, по-друге – це найбільш ефективний, та, можливо, єдиний правильний підхід до пошуку роботи.