Osvitanova.com.ua

Сьогодні світ вимагає більшого від молодого покоління. За прогнозами експертів сучасні професії вже починають втрачати актуальність, тому з’являється потреба в нетрадиційних підходах до освіти. Школи нового типу роблять дітей “пластичними” фахівцями, які швидко адаптуються до змін. 

Планування місії на Марс, вирішення проблем забруднення океанів та утилізації сміття, боротьба з глобальним потеплінням — це не теми наукових доповідей, а завдання на заняттях у школі INVENTOR. Адже “Так цікавіше!” — кредо STEM-школи позакласної освіти.

Що таке STEM?

Часто чуєте про STEM-освіту, але досі не знаєте, що це? Акронім STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія), Mathematics (Математика). Це новітній підхід до освітнього процесу, в основі якого лежить візуалізація наукових явищ. STEM-освіта наближає учнів до реального життя та виховує інтерес до вивчення природничих наук у поєднанні з інноваційними технологіями. Освітній процес будується на реальних прикладах та проєктах, над якими сьогодні ламає голову все людство. 

Заняття націлені на розвиток так званих “problem solving” навичок, тобто на вміння розв’язувати справжні проблеми. STEM-освіта дає можливість підготувати дітей до професій майбутнього, розвиваючи винахідливість, нестандартне мислення та “soft skills”. Тобто сукупність навичок міжособистісного спілкування, цінність яких на ринку роботодавців уже сьогодні невпинно зростає

Будь-який технічний спеціаліст має володіти знаннями далеко не в одній галузі. Наприклад, щоб побудувати міцний міст, архітектору потрібно мати ґрунтовні знання не лише з інженерії, але й з математики та новітніх технологій. Програмування робота або ж запуск ракети теж не обмежаться знаннями однієї галузі, хоч би якими глибокими вони не були. 

Історія розвитку 

Історія STEM-освіти розпочалася у США в 90-х роках минулого століття. У найближчі 10 років уряд побачив гостру потребу в технічних спеціалістах. Тож у 2009 році тоді чинний президент Сполучених Штатів Барак Обама представив національну програму “Educate to Innovate”. Вона стала рішучим кроком освіти до інновацій. У рамках програми держава виділила кошти на розвиток STEM-шкіл та підготовки 100 тис. нових вчителів до 2021 року. За попередніми планами програма має забезпечити до 1 мільйона випускників STEM-спеціальностей.

В Україні рішення щодо розвитку STEM-освіти лише починають впроваджуватися на державному рівні. За даними останніх досліджень, розвиток STEM-освіти позитивно змінить економіку України. Залучення лише 1% населення до STEM-професій підвищує ВВП країни на 50 млрд дол. Сьогодні популярності набувають приватні українські  ініціативи, такі як школа INVENTOR.  

Поштовхом для створення школи була велика мрія про те, щоб діти навчалися із задоволенням у колі друзів, захоплюючись новими відкриттями та можливостями. У 2008 році це справді була лише мрія, а сьогодні — це вже 30 філій у 17 містах України, понад 15 тис. учнів та 260 вчителів.

Місце, де народжується майбутнє 

INVENTOR — це заклад позашкільної освіти нового формату, що розкриває творчі та технічні здібності дитини. Одне з його найголовніших завдань — навчити дітей вчитися, використовуючи сучасні технології. Школа призначена для дітей від 3 до 16 років, саме в цьому віці розвиток є ключовим для подальшого успіху. 

“STEM-освіта — це більше, ніж просто поєднання назв предметів. Це певна філософія освіти, яка охоплює навички, навчання та дисципліни і максимально наближає учнів до реального життя. Головне завдання цієї системи — виховувати в дітей інтерес до вивчення природничих наук і готувати їх до майбутніх професій”, — коментує Оксана Стоєцька, засновниця STEM-шкіл INVENTOR.

Дітей більше не приваблюють традиційні читання або ж малювання, учні шкіл INVENTOR захоплюються робототехнікою та програмуванням. Це й не дивно, адже все навчання відбувається на практиці, що дозволяє навіть дітям 8-12 років розібратися з такими непростими явищам, як механіка або ж термодинаміка. Наприклад, вивчення ендотермічних реакцій, з якими собі може дати раду не кожен дорослий, відбувається з роботом, що обладнаний температурними датчиками. А коефіцієнти тертя вивчають, використовуючи не складні статті з безліччю формул, а робота та шини різних типів. Так діти одразу розуміють, де їм можуть знадобитися отримані знання та як їх можна застосувати на практиці. Думаєте, що роботи-сумоїсти — це вигадки письменників фантастів? Для учнів школи INVENTOR — це справа побутова. Завдання створити такого робота розвиває одразу кілька навичок: творче мислення, винахідливість та знання особливостей взаємодії поверхонь між собою, адже переможе той робот, у якого буде найкраще зчеплення з поверхнею.

Сучасні заняття юних винахідників проходять в класах, обладнаних якісної комп'ютерною технікою. Цього року адміністрація школи звернулася до продуктів компанії Lenovo. Повсякденні завдання учнів-новаторів виконують компактні моноблоки ideacentre AIO 520 (50 шт.). Потужність пристроїв дозволяє працювати з багатьма програмами одночасно — на уроках можна швидко перемикатися з відео на інтерактивні квести. Це робить навчальний процес насиченим і динамічним.

“Технічне забезпечення в школах значною мірою впливає на якість освіти й на те, наскільки учні готові до викликів технологічного прогресу. Ми створюємо інноваційні продукти, які задовольнятимуть усі протреби своїх власників. Зокрема й навчальні потреби спеціалістів інноваційних шкіл та наймолодших користувачів. Ще невідомо, які наукові звершення чекають на винахідників INVENTOR. Але майбутнє в руках молодого покоління, тож ми робимо все, аби забезпечити його високотехнологічними пристроями”, — коментує Микола Антонюк, керівник напрямку персональних комп’ютерів Lenovo в Україні.  

Ще один цікавий для учнів напрям — це програмування. Дітей навчають різних мов та культурі програмування, розвивають їхнє дизайнерське мислення та комп’ютерну грамотність. Школярі не просто вчаться “кодити”, але й шукати помилки, якщо код не працює, та аналізувати роботи своїх однолітків. Це точно не дитячі забавки, а практика, яку використовують великі IT-компанії.

Найбільше учні захоплюються заняттями в середовищі Minecraft Education. Думаєте, це  звичайна гра? Зовсім ні. Подолання справжньої Марсіанської місії звичайною грою назвати складно. Під час цієї навчальної пригоди учні розвивають логічне мислення та покращують навички командної роботи. На таких заняттях не нудьгує ніхто, адже потрібно встигнути знайти руду та вугілля і навіть виготовити метал для скафандра. 

Школа INVENTOR не лише готує молоде покоління до зустрічі з мінливим та часто жорстоким світом. Вона також навчає вчителів сучасних інструментів та методик взаємодії з новим поколінням через проєктну роботу, робототехніку, розв’язання глобальних проблем та змагання. Іще один напрям роботи школи — підготовка навчальних закладів до STEM-чемпіонатів і фестивалів FIRST LEGO League та Robotica. Тож школа не просто навчає дітей, але й сприяє розвитку STEM-освіти в Україні, а інноваційні пристрої Lenovo допомагають новаторам на цьому шляху.

Поширити у соц. мережах: