У преамбулі Статуту Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) говориться, що здоров'я — це не лише відсутність хвороб або фізичних дефектів, а й стан повного фізичного, психічного та соціального добробуту. Важливим наслідком цього визначення є те, що психічне здоров'я – це не тільки відсутність психічних розладів, а стан добробуту, в якому людина реалізує свої здібності, може протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно працювати й робити внесок у свою спільноту. В цьому позитивному сенсі психічне здоров'я є основою добробуту людини та ефективного функціонування спільноти. Подивімося, що думають спікери TED, як інтегрувати турботу про психічне здоров'я в освітнє середовище. Відео супроводжуються субтитрами українською.
Сідні Дженсен – вчителька в одній зі шкіл Лінкольна в штаті Небраска. За свою кар'єру вона зіткнулася з самогубством двох учнів і одного колеги-вчителя. У своїй лекції Дженсен розповідає про те, чому так важливо, щоб у кожного педагога була людина, до якої можна звернутися зі своїми психологічними проблемами, і як школи можуть проявити творчий підхід у підтриманні психічного здоров'я та добробуту всіх учасників освітнього процесу.
Все починається з першого класу школи: вже в цьому віці діти звикають до постійного оцінювання і рейтингування. В результаті школярі й студенти-перфекціоністи у будь-якому успіху бачитимуть провал. Адже щоб вони не зробили, можна було б зробити краще. Британський соціальний психолог Томас Каррен розповідає про те, як нав'язуваний суспільством перфекціонізм підриває ментальне/психічне здоров'я і чому важливо доносити до дітей, що невдачі – це нормально.
Ліза Годвін була однією з кращих учениць школи, постійно брала участь у всіляких заходах і навіть водила шкільний автобус. Вигнати її зі школи навіть під вечір було майже неможливо. Але ніхто не замислювався чому. Чому їй було не цікаво вдома або разом друзями? Насправді Ліза постійно затримувалася, бо в дитинстві пережила насильство, а школа була для неї одним з небагатьох безпечних місць. Саме в школі уважні вчителі та соціальні працівники зрештою допомогли їй подолати травму. Годвін, сьогодні сама вчителька, розповідає, як вона допомагає дітям справлятися з їх психологічними проблемами.
Для того, щоб маленькі діти були успішними в школі, вчителям і адміністрації шкіл треба зробити дещо більше, ніж навчити читати і писати. Дітей треба вчити керувати своїми емоціями, вважає директорка однієї з американських шкіл Олімпія Делла Флора. У цьому виступі вона ділиться творчими тактиками, які вона використовувала, щоб допомогти учням, які порушували навчальні процеси. Серед інших вона назвала такі, як облаштування зони відпочинку, гумор, співання пісень, йога, фізкультхвилинки тощо. Крім того, вона організувала шкільні колаборацїї з певними громадськими організаціями, в результаті яких і діти, і вчителі отримали потрібні знання і досвід. І все це – без додаткових витрат. У підсумку в дітей покращився не тільки їх емоційний стан, але й академічні результати. Але головні зміни відбулися у ставленні вчителів до своєї роботи, вони перейшли від філософії виключення, до філософії довіри та поваги до учнів, вони зрозуміли, як несприятливі домашні обставини впливають на нездатність дитини вчитися
У початкових класах Хейлі Хардкасл називали важкою дитиною. Але вона була неспокійною не без причини: в ранньому віці дівчинка пережила травму. Мама Хейлі придумала, як допомогти їй справитися з ментальними труднощами: якщо дочка вчилася добре, то кожен семестр мати влаштовувала їй три вихідні дні для відновлення психічного здоров'я. Сьогодні Хейлі – активістка, яка бореться за уважне ставлення до психічного стану учнів. У 2019 завдяки ентузіазму Хейлі й інших активістів в штаті Орегон прийняли закон, що дозволяє учням брати лікарняний через проблеми з ментальним здоров'ям. У своїй лекції Хейлі розповідає про те, чому ця практика так важлива.
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram