Підлітки вчаться, коли бачать сенс, а не методику

Підлітки вчаться, коли бачать сенс, а не методику

 02.11.2025
 288
 0
Підлітки покоління Z не реагують на оцінки чи вимоги. Їм потрібен сенс – зрозуміти, навіщо вони щось роблять і як це пов’язано з їхніми мріями. Про це – роздуми Анастасії Сивак, академічної директорки ліцею «Едюкейтер», у своєму блозі в фейсбуці.
За даними McKinsey, 73% підлітків покоління Z вчаться тоді, коли бачать сенс.
Не оцінку.
Не вимогу.
А зв’язок між тим, що вони роблять, і тим, ким вони хочуть бути.
Це покоління не живе у форматі «навчаюсь — щоб потім», «потрібно вчитись, щоб не крутити хвости коровам».
Перед канікулами на локаціях ми проводили зустрічі команд класів.
Обговорювали динаміку: де клас росте, а де буксує; що спрацьовує, а що ні.
І під кінець мене запитали: «А який у тебе підхід? Як знаходиш контакт із дітьми, які взагалі нічого не хочуть?».
Я усміхнулася, бо «підхід» у мене завжди один.
Розмова.
Не методика, не чарівна фраза, а звичайне людське пояснення.
Є спроба пояснити. Просто. Без педагогічних фігур.
Іноді це пояснення звучить приблизно так: «Так, я розумію, що Present Perfect Continuous не врятує тебе на співбесіді. І що на роботі тебе точно не спитають, яка структура у Body paragraph в IELTS Writing Task 1. Але, щоб дійти до того місця, де тебе спитають щось справді важливе, треба пройти шлях. І тут іспит — одна зі сходинок. Немає Body paragraph — немає dream university».

Ми часто кажемо, що покоління Z складно зацікавити.

А може, справа не в них?

Вони просто не купують фальш. Вони чують інтонацію, бачать щирість і відгукуються лише тоді, коли їм довіряють.

Мотивація — не про тиск. Вона про сенс.

Залишити Коментар

/2000 символів використано