Якщо колись, навіть не до воєнного стану, навчальний процес асоціювався з учнями та ученицями в однакових формах, з розвішаними на стінах портретами — «взірцями для наслідування» діячів науки та культури, то сьогодні цей образ стрімко розвіюється у світлі педагогічних нововведень, технологічного прогресу, ціннісних змін кожного з нас та прагнення докорінно змінити освіту теперішнього покоління дітей. Вікторія Малеш, викладачка української мови в ліцеї Educator, далі про сучасний підхід до навчання в школі, якого очікують від школи самі здобувачі освіти – учні.
Сучасні діти, озброєні ґаджетами та інтернетом, не готові миритись з правилами та часто лише побіжно знайомі з такими поняттями, як «обов’язки», «відповідальність» та «дисципліна». Тобто самі діти підказують нам, дорослим, що варто щось змінювати, бо вони — інші, не такі, як були 10-12 років тому.
Наразі галузь освіти проживає трансформацію, яка ще триватиме декілька років потому. Ті навички, які потрібно розвивати учням, щоб бути готовими до викликів сьогодення, відрізняються від тих, яких вони потребували 10 років тому.
У цьому контексті згадується теорія Х. Ортеґи-і-Ґасета, у якій «рядові люди», сповнені жагою розваг, невпинно ламають усталені норми та перелаштовують систему під себе, опираючись на свою кількісну перевагу.
Аналізуючи вище зазначену концепцію в розрізі освітньої галузі, можна сказати, що учні та студенти сучасного суспільства змушують навчальні заклади та викладачів переписувати свої програми, стратегії відповідно до потреб «споживачів». У протилежному випадку вони просто відмовляються відвідувати такі навчальні заклади, або не вступають у заклади вищої освіти, якщо ми говоримо про випускників. Зрозуміло, що тоді відбувається відтік наших дітей за межі нашої країни та постає інше запитання: чи повернуться вони взагалі до України?
Основне кредо ліцею Educator полягає у створенні освітнього простору, до якого б дітям хотілось приходити кожного дня. Тут прислуховуються до думки кожного учня, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається наш заклад, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Наші випускники — це інноватори та громадяни, які вміють ухвалювати відповідальні рішення та дотримуються прав людини.
Замість запам’ятовування фактів та визначень понять, учні набувають компетентностей. Це динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначають здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну або подальшу навчальну діяльність. Тобто, формується ядро знань, на яке будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, цінності та навички, що знадобляться випускникам у професійному та особистому житті.
Ми віримо, що кожна дитина може значно більше, й створюємо саме таку атмосферу, яка допоможе реалізувати свій унікальний потенціал розуму, серця, душі й тіла. Так, сучасним дітям нецікаво слухати монотонні лекції, вони негативно ставляться до теорії, прагнучи у розважальній, цікавій, нестандартній формі пізнавати лише цікаві їм речі.
Навчальний процес в ліцеї базується на проведенні кейс-уроків та проєктів, виступів, презентацій, творчих та спортивних хабів, що розвивають життєво необхідні вміння, навички та компетенції. Програма школи передбачає періодичний прийом цікавих особистостей (письменників, художників, народних майстрів, музикантів). Гості проводять семінари та екскурсії, розширюючи навчальний досвід дітей та підтримуючи їхній світ краси, гри, казки, музики, малюнку, фантазії, творчості та реалій життя.
Розроблена авторська навчальна програма ліцею дозволяє вивчити більше матеріалу, ніж це дозволяє програма МОН. Діти більш ерудовані та обізнані, ніж їх однолітки, які навчаються у державній школі. Діти самостійніші та відкритіші до пізнання навколишнього світу.
Такий результат досягається лише у сумісній праці дитини, викладача та батьків!
{{read_more|Читайте також| 5578, 5642}}
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram