21 травня відбувся офлайн-захід, організований освітнім центром «Я і моя школа» в Києві. Директорка з розвитку онлайн-школи SchoolToGo відвідала у Києві цю філологічну подію, в межах якої супервчителі ділились порадами, як мотивувати дітей до читання. Тема досить незвичайна, але, як ніколи актуальна – про мотивацію дітей до читання книжок. Не лише до читання творів за шкільною програмою або списку літератури на літо. А в цілому про любов до читання як такого, мотивацію, сенси, інсайти та про роль книжок в житті дорослих та дітей.
Вчителі-практики, фіналісти національної премії Global Teachers Prize Ukraine і не тільки, зустрінулись у самому центрі Києва, щоб сфокусуватись на почуттях в літературі і поділитись своїми найновішими розробками.
- Катерина Молодик, переможниця конкурсу «Учитель року», модерувала захід. На початку заходу вона надала статистичні довоєнні дані, згідно з якими 57% дітей читають з примусу. Це сумно, але привід змінити підходи вчителів. Отож мотивація (саме мотивація!) до читання набуває особливого значення. Хто, як не супервчителі, здатні вирішити цей кейс. За словами пані Молодик, в комунікації з дітьми важливо займатись формуванням їхнього читацького смаку.
- Ірина Плехова, представниця сервісної соцмережі про книги LitCom, розповіла про останні ініціативи своєї організації. Зокрема, про проєкт «Літкаст», який репрезентує шкільну літературу у форматі подкасту.
- Людмила Таболіна, директорка STEM-школи Inventor School, виступила з темою «Книжковий виклик для дітей і дорослих: корисний челендж для сучасного життя». Вчителька поділилась такими освітніми підходами, як «Історія однієї книги моєї родини» (хлопці і дівчата розповідають про книжку із домашньої бібліотеки і про те, яким чином вона потрапила до їхньої родини) та читацький виклик (коли діти мають прочитати 7+ книг за літо та викласти про них відгук в соцмережах).
- Юлія Гарюнова, освітня експертка ГО «Простір знань» від ООН, розповіла про те, як принципи інтеграції допомагають мотивувати до читання. Зокрема, про принцип GROW: G – Goal (визнач цілі), R – Reality (проаналізуй освітні умови), O – Options (дізнайся про можливості), W – What the next? What will you do? (ухвали рішення й створи освітній план).
- Лідія Поворознюк, учителька української мови та літератури, яка підкорила штучний інтелект, поділилась практичними способами стосовно мотивації дітей до читання. За її словами, варто оновити список літератури для читання. Вчителька поділилась методами, за допомогою яких вона викликає інтерес до прочитання тієї чи іншої книжки. Наприклад, книгу «Як я руйнувала імперію» вона пропонує розпочати із роздумів над поняттям, що таке імперія, наведенням прикладів. Згодом можна запропонувати дітям подумати над тим, чому обкладинка цієї книжки оформлена в певних кольорах, та що означають всі образи й деталі обкладинки.
- Олександр Черкас – шалений педагог, шевченкознавець та вчитель української мови і літератури SchoolToGo, розказав про те, що можна робити із Шевченком влітку не по-шкільному 🙃. Вчитель наголосив на тому, що Шевченко – це не просто письменник, це образ, спосіб мислення, бренд. Під час виступу пан Черкас показав низку мемів, інтернет-трендів, пісень, виступів, віршів та навіть картину з виставки Олександра Грехова «Квантовий стрибок Шевченка».
На завершення заходу Катерина Молодик поділилась книжками, які варто рекомендувати дітям і читати самим: «Хлопчик, Кріт, Лис та Кінь», «Маленька паризька книгарня», «Мій дідусь був черешнею», «Щасливі люди читають книги та п’ють каву», «Спитайте Мієчку».
Збірник матеріалів за результатами заходу можете прочитати з книжковими рекомендаціями для підлітків та дорослих дивіться завантажуйте тут.
{{read_more|Читайте також| 3034, 2344}}
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram