Osvitanova.com.ua

Ліцей «Едюкейтер» активно працює над тим, щоб учні не лише здобували академічні знання, а й вчилися застосовувати їх на практиці. Центральним елементом цієї роботи є проєктна діяльність, яка трансформувалася в багаторічну системну програму, що охоплює, зокрема, профорієнтаційний напрямок. Такий підхід створює унікальне середовище, де кожна дитина має можливість проявити себе, визначити свої здібності, схильності, сильні сторони і спробувати себе в нових ролях. Про проєктну діяльність нам розповідають очільники цієї програми в ліцеї «Едюкейтер» – Владислав Штегельський та Микола Гошовський.

Як все починалося

Ідея проєктної діяльності виникла ще на початку роботи ліцею. Спершу це були «проєктні місяці», які проходили наприкінці навчального року. Згодом до цієї концепції додалося більше структури, методики та профорієнтаційного спрямування. Зараз програма проєктної діяльності інтегрована у навчальний процес протягом усього року, і кожен учень долучається до створення, реалізації та презентації власного проєкту.

Пан Микола, який прийшов до приватної школи з бізнесу, зауважив, що кандидати приходять на роботу і не володіють елементарними навичками. Тому це так важливо, щоб молоді люди їх ще в школі опановували. Запрацював шкільний парламент, учасники якого опитували учнів і пропонували рішення згідно із заявленими проблемами.

Наступний рівень — опитування мешканців міста, а згодом і країни. Як людина, яка працювала у бізнесі, Микола розумів, яких умінь та навичок не вистачає кандидатам, тому профорієнтаційна та проєктна робота спрямовані на розвиток саме тих компетенцій, які потрібні в реальному житті. Микола став ідейним натхненником, а Владислав реалізував цю ідею методологічно.

Наставники і ярмарок можливостей

Одним із ключових складників програми є наставництво. У серпні викладачі проходять підготовку, щоб стати наставниками. У жовтні, після перших проєктних занять, відбувається ярмарок наставників — подія, де викладачі презентують свої інтереси, досвід і можливості для співпраці з учнями. На основі цієї інформації діти обирають своїх наставників.

Для зручності у ліцеї створили «алеї пошани» — стіни з фотографіями викладачів та описом їхніх проєктів. Це допомагає учням знайти того, хто найбільше відповідає їхнім вподобанням і схильностям.

Як діти шукають ідеї для проєктів

Придумати власний проєкт — завдання не з легких, тому ліцей розробив методику, яка допомагає учням. Спочатку кожен школяр формулює до 100 проблем, які хвилюють його. Це може бути будь-що: від екологічних питань до особистих переживань. Потім ці проблеми аналізуються, відсіюються менш значущі, і залишається те, що дійсно важливо для дитини. Далі учень вчиться знаходити кореневі причини проблеми та розробляти шляхи її вирішення.

Ця методика не лише допомагає придумати ідею, а й стимулює дітей мислити глибше, розвивати аналітичні та творчі навички.

Таймлайн проєктної діяльності

Серпень: Підготовка викладачів і розробка матеріалів.

Вересень-жовтень: Щотижневі заняття, на яких учні знайомляться з основами проєктної діяльності та формулюють ідеї проєктів.

Жовтень: Презентація ідей учнів і ярмарок наставників.

Листопад-грудень: Реалізація проєктів під керівництвом наставників. Два дні в грудні присвячені підготовці до презентацій.

Березень: Грантова програма, де учні можуть отримати фінансування на свої проєкти.

Травень: Захист проєктів на фінальному фестивалі.

Роль батьків у проєктній діяльності

Фінальний етап — фестиваль проєктів — включає активну залученість батьків. Вони не лише спостерігають за презентаціями, а й голосують за найкращі проєкти. Критерії оцінювання включають чіткість мети, описані етапи реалізації, результати та презентацію. Цей формат залучає всю спільноту ліцею до підтримки учнів. В майбутньому ліцей планує залучати батьків учнів як наставників.

Профорієнтація: вибір майбутнього

Одним із важливих аспектів проєктної роботи є профорієнтація. Учні досліджують свої сильні сторони, вивчають сфери інтересів і дізнаються, що заважає їм рухатися до мрії. Наприклад, хтось може зрозуміти, що для кар’єри в IT йому бракує знань з математики, і це стає мотивацією для вдосконалення.

Програма допомагає дітям уникнути ситуації, коли в 11 класі вони не можуть визначитися з майбутньою професією. Уже на початкових етапах учні знайомляться із різними сферами діяльності, фіксують свої інтереси та аналізують, що їх надихає.

Досягнення учнів

Результати проєктної роботи учнів — це не лише знання, а й реальні зміни. Від екологічних ініціатив до соціальних проєктів — діти доводять, що можуть впливати на своє оточення. А грантова програма допомагає втілювати найкращі ідеї в життя. У 2023 році грантовий фонд ліцею виділяв на проєкти 12-15 тисяч гривень.

Чому це важливо

Проєктна діяльність у ліцеї «Едюкейтер» — це не просто навчання, а спосіб формування проактивності. Саме ця риса допоможе майбутнім поколінням змінювати Україну. У ліцеї вірять, що кожна дитина може стати агентом змін, якщо їй дати інструменти, підтримку та віру в її можливості.

Власний приклад наставників

Микола Гошовський підкреслює, що дуже важливо показувати дітям на власному прикладі важливість певних вмінь і інтересів. Він говорить, що його сфера інтересів лежить в соціальній площині і доводить це кейсом: «У мене був знайомий, який через певні життєві обставини став безпритульним. Ми три роки допомагали йому стати на ноги. Згодом він отримав квартиру у спадщину і тепер допомагає безпритульним у Кропивницькому. Це проєкт, заради якого я недосипав і недоїдав, але знаю: моє життя прожите недаремно».

Проєктна діяльність у ліцеї «Едюкейтер» демонструє, як навчання може перетворитися на реальний вплив. Це шлях до формування не лише освічених, а й відповідальних, ініціативних та проактивних громадян.

{{read_more|Читайте також| 5539, 4878}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: