Діти щасливіші, якщо даєш їм досвід замість речей. Пропонуємо адаптований переклад статті експерта з міжособистісних відносин Мері Райт (Mary Wright) для онлайн-журналу thepowerofsilence.co.
Життя — це не перелік похапцем куплених речей. Це список подій, що назавжди залишаться в нашій пам’яті. Проте, здається, не всім батькам це відомо.
Поки корені свідомості більшості людей залягають в деструктивному міфі про те, що іграшка зробить їхніх дітей найщасливішими в світі, насправді, модне брязкальце чи машинка не замінять подій, які несуть принципово новий досвід та будуть рушієм реалізації дитячого потенціалу.
Потенціал неможливо розвинути, підкріплюючи лише короткочасне відчуття захоплення іграшкою, яка досить швидко стає непотрібною. Нові дослідження свідчать, що іграшки та гаджети не замінять позитивні спогади, які отримує дитина завдяки набуттю свого досвіду, який фіксується в пам’яті на все життя.
Сінді Чан, професор Університету Торонто, автор такого дослідження, зазначає, що для формування фактора моментної радості нової іграшки замало, вона просто не здатна чинити затребуваного впливу.
Досвід зі стійкою емоційною відповіддю формується разом з переживаннями, наприклад, враження від сафарі або банального походу в зоопарк, запам’ятаються більше, ніж n-на лялька, бажана в дитинстві.
В загальному, події з емоційним навантаженням, які власне і є досвідом ваших дітей, мають довгостроковий вплив на формування загального щастя навіть вже у зрілому віці. Цей досвід внесе свою лепту в становлення майбутньої світоглядної позиції.
То який досвід має значення?
Батьки бояться колосальних фінансових затрат, які виникнуть в процесі організації таких подій. Та цей страх не має під собою жодного логічного підґрунтя.
Прогулянка зимовим лісом або вечір біля вогню зі страшними історіями не спричинять значних грошових витрат, але точно стануть теплим спогадом для вашої дитини.
Речі губляться, ламаються та старіють чи просто втрачають актуальність, спогади — ніколи.
Отож, пора зректися принципу матеріальності, адже ніщо не замінить дітям опіки та позитивних вражень. Вважайте, що діти — порожні посудини, які треба заповнити яскравими емоціями, але аж ніяк не кольоровими речами.