Навряд чи згадане у заголовку прислів’я зможе спонукати інтерес дитини до навчання. У відповідь школяр скаже щось на зразок: «Учитися ніколи не пізно!» і продовжить протирати штани за партою. Уся справа в тому, що дитина не чула на початку свого шкільного життя правильних заохочувальних слів.
Запитайте і просто вислухайте, не повчаючи і не критикуючи.
Визначте для себе, що найбільше цікавить дитину і ненароком підштовхуйте її до поглибленого вивчення улюбленого уроку.
Говоріть похвальні слова, навіть якщо за цю роботу оцінено як «незадовільно». Ви неодмінно побачите, як у дитини засяють очі, а вона почне докладати більше зусиль.
Віра в дитину, в її сили підвищить самооцінку, а отже, зникнуть сумніви і хвилювання, що неодмінно допоможе малюкові отримувати кращі результати.
Усі діти допитливі. Майте терпіння не відмовити, а навчити користуватися довідковою літературою. Так у дитини сформується корисна звичка читати і пізнавати нове.
Якщо сформувати в дитини постійне бажання вчитися у початковій школі, то в середній вам не доведеться потім з’ясовувати причини прогулів і низьких оцінок. Спочатку малюкові буде цікаво дізнаватися нові факти, а поступово він почне усвідомлювати і порівнювати здобуті знання із життям, тоді питання «навіщо вчитися» в дитини ніколи не поставатиме.