Меню
Вхід і реєстрація
Поговоримо про особливості організації командної роботи в інклюзивних класах.
Як відомо, інклюзивна освіта передбачає створення зручних та комфортних умов навчання для кожної дитини. Кожен учень має відчувати себе включеним безпосередньо у процес навчання таким чином, щоб його потреби враховувалися, а здібності були оцінені. Саме позитивний мікроклімат, командна робота та відповідні адаптивні умови нададуть можливість вчитися спілкуванню, партнерству, взаємодії.
Впроваджуючи роботу в групах, ми можемо швидко з’ясувати, які стереотипи щодо порозуміння дітей із відмінностями у поведінці та здібностях є безпідставними. Застосування інтерактивних вправ, які дають можливість учням познайомитися один з одним, сприяє вдалому початку колективної роботи. Незважаючи на те, що вдало сформовані групи демонструватимуть позитивні результати, все ж таки необхідно інколи міняти склад учасників.
Учитель, спостерігаючи поза командою, неодмінно побачить:
Діти стають головними дослідниками «лабораторії» навчального простору – від ідеї до кінцевої реалізації. А дорослі створюють умови для використання вже наявних та здобуття нових умінь, навичок та знань. Переваги проектного стилю роботи важко переоцінити:
Безперечно, будь-яка робота в команді важлива для розвитку емоційної сфери у дітей. Вона сприяє засвоєнню правил спілкування, кращому розрізненню почуттів людей та формуванню соціально схвалених реакцій на їхні вчинки.
Учителю потрібно приділити належну увагу створенню умов для найкращого розуміння матеріалу кожним учасником інклюзивного простору незалежно від особливостей його сприйняття:
Команди для проектної або партнерської роботи формують, спираючись на сильні сторони і потреби дітей. Враховується стиль та спосіб навчання, яким конкретний учень надає перевагу (кінестетичний, візуальний, аудіальний тип), а також те, які здібності вже розвинені, які навички в галузі спілкування чи пізнання сформовані чи відсутні. Можливо, одним знадобиться сенсорна інтеграція, але є вірогідність, що інші будуть потребувати відпочинку при сенсорному перенавантаженні. При труднощах із соціальною взаємодією можна використовувати соціальні приклади (історії із бажаною поведінкою героїв).
Діти з особливими освітніми потребами не завжди можуть пояснити, що саме можна зробити для покращення їхньої взаємодії у колективі. Отже, вчитель власним прикладом повинен продемонструвати учням, як взаємодіяти, враховуючи інтереси всіх членів колективу.
Сформований належним чином інклюзивний простір сприятиме налагодженню дружніх відносин між різними учнями, і це є питанням зусиль, а не діагнозів. Отримуючи впевненість у собі, дитина змінює і власні результати навчання. Тому будь-який учень зможе насолоджуватися процесом засвоєння знань, радіти шкільному життю та демонструвати успіхи у навчанні.
Теги: інклюзивна освіта , інклюзія