Початок кожного робочого тижня ставить перед сучасною людиною безліч завдань, головне з яких – вдале планування своєї активності. А з огляду на те, що інтенсивність навантажень постійно зростає, кожна дія має бути якомога більш ефективною. Діловій людині бути продуктивною нелегко – багато чинників відволікають та ускладнюють шлях до поставлених цілей. Але просування до успіху можна прискорити. 49 найкращих рекомендацій щодо підвищення ділової продуктивності.
Припиніть догоджати оточуючим. Кажіть «ні», коли вас просять виконати непотрібні вам справи. Так ви отримаєте більше сил і часу на досягнення власних цілей. Розвинути навички ввічливої і коректної відмови може допомогти книга Патті Брайтмана «Як говорити «ні» без докорів сумління. І сказати «так» вільному часу, успіху і всьому».
Ви станете на шлях до успіху, якщо зможете виробити для себе корисний ранковий ритуал (який може складатися, наприклад, з приготування кави, водних процедур, зарядки, здорового сніданку, приведення себе до ладу і медитації). Бенжамін Сполл та Майкл Ксандер у книзі «Ранкові ритуали. Як успішні люди починають свій день» називає першу годину після пробудження фундаментом, на якому стоїть весь день. Виконання правильного ритуалу в цю годину дозволить відчувати себе краще і встигати більше.
Робота людського мозку під час сну зазнає декілька фаз, що чергуються в 90-хвилинних циклах. Ви відчуєте максимальне оновлення, прокинувшись наприкінці одного з циклів. Розумні будильники, такі як додаток SleepCycle, моніторять ваш сон і здатні розбудити в слушний момент, коли ви перебуватимете у фазі легкого сну, щоб підйом стався безболісно і самопочуття довго зберігалося бадьорим.
Функція, яка зупиняє дзвінок будильника і переводить його на декілька хвилин вперед, небезпечна тим, що привчає ваш мозок до прокрастинації – постійного відкладання завдань. До того ж дослідження показують, що люди відчувають себе більш втомленими, якщо не встають за першим дзвінком будильника, а зловживають кнопкою повторення.
Відразу після ранкового пробудження фахівці радять натщесерце випити одну або дві склянки чистої води (можна з додаванням лимона і меду), щоб стимулювати зневоднений під час довгого сну організм. Продовжуйте пити воду впродовж дня, аби поліпшити концентрацію на роботі.
Це збільшить вироблення кортизолу (гормону стресу) і додасть вам драйву для якнайшвидшого виконання ранкової рутини.
Близько 80% користувачів смартфонів перевіряють свої телефони в перші 15 хвилин після пробудження від сну. Це не кращий варіант ранкового часу. Перша година задає ритм для всього дня, тому в цей час краще не відволікатися.
Мільярдер Річард Бренсон стверджує, що завдяки ранковій зарядці отримує чотири додаткові продуктивні години на день. Фізичні вправи здатні підживити вас енергією, стимулювати вироблення ендорфінів (гормонів радості) і підвищити мотивацію. Доцільно зробити їх вранці, аби зарядитися на весь день.
Медитації очищають ваш розум і допомагають сконцентруватися на досягненні мети. Спеціальні програми, такі як Headspace, проведуть вас через цей процес.
Фото: pixabay
Правило «Шести П» говорить: правильне попереднє планування попереджає погані показники. Подбайте заздалегідь про наявність ресурсів, активів або людей, необхідних для виконання запланованих справ.
Знаменитий вислів Марка Твена звучить так: «Якщо з ранку першою справою з'їсти жабу, то найгірше вже позаду». Якщо виконати найголовніше і найнеприємніше завдання на початку робочого дня, залишок дня пройде надзвичайно продуктивно.
Це дозволить вам впоратися з головним завданням дня без відволікання на непотрібні телефонні дзвінки..
Придуманий 30 років тому метод Pomodora довів свою високу результативність. Його суть полягає в розбитті робочого часу на 25-хвилинні періоди. Принцип виконання такий: потрібно завести таймер на 25 хвилин і зосереджено працювати, після чого зробити перерву на 5 хвилин. Після чотирьох повторень слід зробити довгу 25-хвилинну або більшу перерву. Для відліку часу краще використовувати спеціальний таймер або механічний годинник з будильником – комп'ютерні програми для Pomodora відволікають.
Таймер для роботи за методом Pomodora
Фото: amazon.com
Це полегшить виконання перших двох найбільших завдань дня. 50-хвилинна робота, 10-хвилинний відпочинок, 60-хвилинна робота і потім 30-хвилинна перерва.
Принцип Парето стверджує, що 80% ваших результатів у будь-якій справі виходять від 20% ваших дій. Визначте 20% дій, що створюють 80% вашого прибутку, і направте вдвічі більше сил на них.
Не карайтеся сумнівами про правильність того чи іншого рішення і не витрачайте занадто багато часу на роздуми при його прийнятті, оскільки це витягує з вас ментальну енергію. Експерт з особистого розвитку Стів Павлина в книзі «Сміливість жити» рекомендує в тих випадках, коли ви вагаєтеся і не можете визначитися, завести таймер на 60 секунд і, зціпивши зуби, вибрати дію, витративши на це не більше хвилини.
Марк Цукерберг завжди носить однаковий одяг і їсть одну і ту саму їжу. Відмова від дрібних виборів дозволяє йому направляти всю «рішучу» силу на дійсно важливі речі.
Перед кожним робочим днем напишіть список із шести завдань у порядку важливості та виконуйте їх одне за одним. Завершивши чергове завдання зі списку, обов'язково викреслюйте його. Це дасть вам відчуття задоволеності та додасть ентузіазму. Якщо щось не вдалося виконати, включите це в список наступного дня.
Завжди призначайте собі завдання з урахуванням виграшу від них. Наприклад, якщо ваша мета – заробити грошей, а завдання не підвищує ваш дохід, не робіть його пріоритетним.
Увечері слід скласти список своїх завдань на наступний день і зазначити, коли саме ви збираєтеся їх виконати.
Навіть важливі завдання мають властивість раз по раз відкладатися на потім і вічно залишатися невиконаними, якщо їм не призначити термін. Встановіть точний час початку і тривалості їх виконання.
Застосунки Omnifocus, Fantastical 2, Wunderlist, Trello, Asana – відмінні засоби для організації завдань.
Одночасне виконання декількох завдань знижує ваш IQ так само, як куріння травички. Уникайте цього! Експерт із тайм-менеджменту Дейв Креншоу в книжці «Міф про багатозадачність» доводить, що багатозадачність зовсім не реальна, а прагнення до неї призводить до втрати часу і грошей, а також псує взаємини з колегами та близькими людьми. На його переконання, варто навчитися зосереджувати свою увагу на одному поточному завданні або на співрозмовникові.
Наприклад, якщо у вашій поштовій скриньці відкритий e-mail, що потребує відповіді, напишіть її негайно. Не тримайте установку «потрібно відповісти» у голові.
Після полудня, в тому разі, якщо ви успішно завершили кілька завдань, винагородіть себе ланчем у компанії з приятелем або прогулянкою до кава-бару. Книга Майкла Лебефа «ГПМ: Головний принцип менеджменту у світі» зводиться до такої ідеї: виконується та робота, яка винагороджується. Якщо ви заохотите себе за свої ефективні дії, то наступного разу зможете виконати їх майже автоматично.
Завжди аналізуйте свій робочий день і тиждень. Що було зроблено? Що не вийшло виконати й чому? Як я міг підвищити продуктивність свого робочого процесу?
Ніколи не забувайте, для чого ви працюєте. Завжди зв'язуйте роботу з вашою пристрастю та мріями.
Набиті їжею шлунок і кишечник віднімають енергію у вашого мозку, створюючи відчуття млявості й загальмованості.
Завжди з'їдайте ситний сніданок і продумуйте час прийомів їжі так, щоб протягом дня у вас не виникало почуття голоду і вам не доводилося гасити його шкідливими фастфудами.
Короткий 20-хвилинний сон після обіду помітно підвищує здатність до вирішення завдань і сприйняття нової інформації. Понад25 хвилин спати не рекомендується, оскільки організм почне входити у фазу глибокого сну, а примусове пробудження в такій фазі принесе відчуття втоми й розбитості. Перед тим як подрімати можна випити кави або міцного чаю. Кофеїну необхідно 20 хвилин, щоб почати працювати, і він полегшить пробудження.
Обливання холодною водою форсує приплив свіжої крові до мозку й органів. Це дасть заряд бадьорості й поліпшить розумові здібності.
Поштові програми та месенджери – безжальні викрадачі часу. Намагаючись оперативно відповідати на повідомлення, особливо в соцмережах, ви можете провести величезний шматок дня в непродуктивному спілкуванні. Краще встановити автовідповідач, який попереджатиме людей про те, що ви перевіряєте електронну кореспонденцію лише двічі на день.
Щоб сфокусуватися під час роботи, включайте аудіо FocusAtWill у соцмережах, треки на сайті Brain.fm, композиції Alpha waves в YouТube або класичну музику. На творчий лад можуть налаштувати звуки кава-барів, що працюють, із сайту coffitivity.com. Утримайтеся від прослуховування популярних або ліричних пісень – вони завжди відволікають.
Менше шумів – менше відволікаєтесь, що рівнозначно кращій продуктивності.
Вам може знадобитися до 25 хвилин, щоб повернути свій первинний рівень зосередженості, щоб виконати завдання. Поясніть це своїм коворкерам.
Наради – це зазвичай марна трата часу. Уникайте їх, коли це можливо, або скорочуйте їх до 20 хвилин, якщо їх не уникнути.
StayFocussd – це розширення браузера Chrome, яке блокує сайти, що відволікають, як-от Facebook.
Повідомлення, важливі й неважливі, які з'являються на екрані в спливаючих вікнах, – це подразники, що відволікають. Вимкніть їх, і відчуйте себе більш вільним.
Програма RescueTime, що працює у фоновому режимі, стежить, на що ви витрачаєте свій час та увагу при користуванні мобільними пристроями і при роботі за комп'ютером. Вона покаже, скільки сил ви витрачаєте на непродуктивні заняття, і допоможе усунути шкідливі звички.
Новини впливають на ваш «рептильний мозок», викликаючи тривожні реакції. Ви будете набагато спокійнішим, щасливішим і продуктивнішим без цього.
Щоб увійти в «продуктивний» стан, вам важливо забезпечити собі комфортні умови. Переконайтеся, що ваше робоче місце не захаращене й радує око, колірна гамма налаштовує на продуктивний лад – не дратує і не втомлює, а крісло досить зручне.
Коли це можливо, виконуйте одні й ті самі речі в один і той самий час дня. Це дозволить виробити звичку й в майбутньому мінімізує витрати вашої енергії на виконання рутинних завдань.
Кожен день виконуйте одне й те саме завдання, щоб налаштуватися на роботу, та інше завдання, яке допоможе припинити думати про роботу. Наприклад, бігайте вранці та йдіть до душу ввечері, щоб змити принесені додому думки про справи.
Ваш бізнес – це ваша дитина, і йому потрібно багато уваги, щоб вирости сильним і здоровим. Однак на одну добу можна доручити його няні та не думати про нього. Це дозволить вам розслабити мозок і уникнути перегоряння.
Раз на тиждень пишіть все, що вас турбує/про що думаєте (не обов'язково пов'язане з роботою) на двох аркушах паперу. На одному створіть список тих проблем, які можете виправити, а на іншому – ті, на що не в силах вплинути. Записи з першого аркуші розподіліть як завдання на наступний тиждень і порвіть аркуш із нерозв'язними проблемами. Це зніме розумове напруження.
Професійні гравці в гольф стверджують, що підвищують свої гандикапи не лише тренуваннями з ключкою, але і створюючи у своїй уяві бачення того, як м'ячі летять і закочуються в лунки. Візуалізуйте й ви себе як людину, що успішно виконує свою роботу.
Через 10 років ви будете шкодувати, що стільки годин провели за переглядом телевізора. Це колосальний пожирач часу.
Поїздки в офіс і назад – це, як правило, стресові заняття, що забирають багато часу та здатні зірвати ваші плани на день. Уникайте їх, якщо це можливо.
Не варто тягнути все на собі. Навчіться досягати результатів силами інших виконавців, здатних зробити частину вашої роботи якісніше, швидше і/або дешевше. Делегуйте сторонні завдання, щоб сконцентруватися на основній діяльності.
Фото: pixabay