Всі позакласні заходи або підсумкові активності перед контрольною можна провести як квест у школі, адже світ 21 століття надає багато інформації щодо процесів, актуальних для кожного. Олена Ганич зі Сторожницької ЗОШ на Закарпатті розповідає, як ефективно організувати станції для такої форми роботи.
Для організації активного дозвілля дітей та з метою розвитку пізнавального інтересу, логічного мислення, кмітливості, виявлення організаторських та творчих здібностей учнів вчителі часто використовуть такий вид позаурочної роботи, як квест. Організація і проведення квестів вимагають значної попередньої підготовки: підбір завдань, розробка маршруту (мапи квестової зони), і, головне, пошук асистентів – вчителів, які б знаходилися у визначених локаціях-зупинках маршруту квесту. Асистент, як правило, зустрічає команду, отримує пароль-ключ від станції-зупинки, оголошує наступне завдання для учасників квесту, слідкує за ходом його виконання та оцінює правильність . Очевидно, без допомоги декількох колег (щонайменше 4-5) організувати такого роду змагання неможливо, АЛЕ…
Читай також 20 інтерактивних методів викладання
І тут на допомогу мені прийшов чудовий сервіс Classtime, який виконує роль універсального асистента для проведення квестів. Звичайно, використовуючи даний сервіс, квест можна провести, не піднімаючись зі стільця, але дітям подобається і потрібен рух, активність, тому я Classtime поєднала з QR-кодами, створивши оптимальний квест у школі як для вчителя, так і для учня.
– Учасники квесту діляться на 2-3 команди порівно (можна обʼєднати учнів у змішані групи – з різних класів). Обирають у кожній команді 2 учнів, один з яких буде відповідати за зчитування QR-кодів, а інший – відповідатиме за відповіді на платформі Classtime.
– На старті команди отримують мапу квестової зони із відміченими пунктами-зупинками. Всі команди проходять ті ж самі пункти, але йдуть до них різними маршрутами – номер наступного пункту-зупинки генерується за допомогою функції перемішування питань на платформі Classtime, зустрічаються лише на старті та на фініші.
– Квест розроблений таким чином, що номер пункту-зупинки та частину завдання учні отримують у Classtime (рис.1), а іншу частину – за допомогою зчитувача QR-кодів (рис.2) у відповідній локації квестової зони.
Рис.1 Питання у Classtime Рис.2 Питання зашифроване у QR-коді
– Реквізит: маршрутні листи-мапи квестової зони, смартфони (2 на команду) із встановленими зчитувачами QR-кодів та доступом до Інтернет, завданнями для станцій-зупинок у вигляді QR-кодів, розробка квесту на платформі Classtime.
Читай також 32 стратегії кооперації у класі
– На фініші учитель-координатор перевіряє правильність виконання завдань, і визначає переможця за найбільшою кількістю балів і швидкістю проходження квесту (у разі рівності балів).
Таким чином учитель може самостійно провести квест у школі, не залучаючи інших вчителів та не витрачаючи час і зусилля на організацію станцій-зупинок – достатньо аркуша паперу з QR-кодом та смартфона з Classtime.
Розробка географічного квесту «Європейські перегони» доступна за покликанням https://www.classtime.com/share/bb857b8d-b446-4517-b98c-5c452131fef0 ,
QR-коди із завданнями можна завантажити тут – https://drive.google.com/open?id=1bQCIEt_pQ1hp3xkI4v8wn1vU5_vOlBfd .