Як побудувати урок, щоб учням було цікаво? Як організувати навчальний процес таким чином, щоб були задіяні усі учні класу? Як створити умови для того, щоб школярі могли на практиці переосмислити теоретичні відомості? Спробуйте прийом «Шестикутне навчання», створений французьким педагогом Расселом Таром.
Сенс методики – творче переосмислення навчального матеріалу за допомогою використання спеціальних шестикутних карток (гексагонів), які учні мають поєднати між собою за певним узгодженим принципом.
На кожному з гексагонів відображено певний аспект з теми уроку. Робота учнів полягає у тому, щоб згрупувати шестикутники відповідно до зв'язків між позначеними на них подіями, явищами, термінами тощо та скласти з карток певну структуровану картину.
Поєднуючи грані гексагонів, будуючи певну композицію, учні вчаться критично мислити, класифікувати, обґрунтовувати свою точку та комунікувати між собою.
Такий формат роботи можна впроваджувати з учнями як початкових, так і старших класів в якості індивідуальної, парної чи командної роботи.
Технологія шестикутного навчання дозволяє урізноманітнити уроки та сприяє переосмисленню навчального матеріалу. Пропонуємо наступні типи завдань, які стануть у пригоді під час закріплення вивченого матеріалу.
Створити пазл із запропонованих карток. Підготуйте для учнів шестикутники, на яких вписаний навчальний матеріал (зображення, ключові події, поняття, формули, окремі частини певного тексту та інше). Запропонуйте учням скласти з карток єдине ціле, пазл, побудований за певним принципом.
Приклад завдання:
Приклад відповіді:
Заповнити пробіли. Підготуйте набір карток, частина з яких незаповнена. Завдання учнів – заповнити пробіли та скласти картки, пояснивши взаємозв'язки між ними.
Наприклад так:
Утворити структуру, виключивши помилкові твердження. Підготуйте для учнів шестикутники, частина з яких містить інформацію, що не стосується теми. Завдання учнів – проаналізувати комплект карток, скласти з них певну структуру, виключивши картки з хибними твердженнями.
Приклад завдання:
Вірна відповідь:
Поєднати марковані шестикутники. Підготуйте для учнів набір барвистих карток, колір кожної з них має відповідати певній категорії. Завдання учнів – поєднати шестикутники, відповідно до принципу маркування.
Приклад завдання:
Приклад вірної відповіді:
Вписати характеристики. Підготуйте набір незаповнених карток до певного поняття, дати, імені визначної особистості, фізичної величини чи інше. Запропонуйте учням вписати у пусті гекси відповідні характеристики, що стосуються ключового слова.
Приклад завдання для учнів початкових класів:
Створити гексагон за власним принципом. Підготуйте для учнів добірку тематичних карток з певної теми та запропонуйте створити з них схему, обравши певний принцип. Завдання учнів – не лише структурувати картки, а й обґрунтувати свою думку.
Приклад заготовки на тему «Гамлет», створеного вчителем зарубіжної літератури Мороз І.О. за допомогою інструмента Classtools.
Скориставшись безплатним сервісом Classtools, кожен охочий може підготувати власні картки для втілення методики шестикутного навчання. Натисніть на посилання та заповніть усі рядки шаблону, ресурс англомовний, але підтримує кирилицю.
Title – вкажіть тему; Introduction – напишіть докладну інструкцію для учнів; Hexagons Text – завантажте зображення та вкажіть ключові слова, які будуть позначені на шестикутниках (їх має бути не менше 5, якщо текст вказувати із червоного рядка, то щоразу він автоматично генеруватиметься на новому шестикутнику).Окрім створення шаблонів для подальшого друку, виконувати завдання також можна безпосередньо в межах сайту (гекси можна рухати мишкою, змінювати їхній колір та за необхідністю видаляти). Такий формат роботи особливо актуальний в умовах дистанційного та змішаного навчання.
{{read_more|Читайте також| 4181, 3286}}
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram