Дуже часто ми чуємо про користь регулярних фізичних вправ, які допомагають знизити ризик розвитку захворювань. Але «прокачка» нашого мозку так само важлива. Ми зібрали вправи, які покращують роботу мозку і пам'ять, і якими користуємось у своїй школі Generation22.
Ми зібрали для вас найефективніші вправи, направлені на роботу з нашою пам'яттю та увагою, які використовуємо на уроках та тьютор-годинах. Так, ми знаємо, що можна намагатись рахувати в умі без калькулятора, запам'ятовувати номери автомобілів в дорозі або вчити іноземні слова. Але, як показує практика, дуже швидко це стає досить нудним заняттям, а інформація здається непотрібною та неважливою.
1. Повернувшись додому або в школу після відвідування нового місця, можна намалювати карту місцевості. Іноді досить складно згадати усі подробиці вулиць. В основному запам'ятовуються яскраві люди, предмети та незвичайні споруди.
2. Також можна працювати з конкретним предметом. Поставте його перед собою та уважно розглядайте його декілька хвилин. А потім закрийте очі та згадайте усі деталі. Можна доторкнутись до предмета й руками нагадати собі деталі, які забули. Намалюйте у своїй уяві цей предмет. Відкрийте очі та проаналізуйте наскільки точно відтворили. За бажанням повторіть.
3. Як можна прекрасно запам'ятовувати щось нове? Уявіть, що вивчаєте зображення, наприклад, автомобіля, який їде. При цьому уявіть характерні звукові відчуття. Або можна уявити комод з шухлядами, у які ви складаєте ці слова. Тут можуть з'являтися різні образи. Робіть це завжди, коли необхідно щось запам'ятати.
Іван Айвазовський — великий художник-мариніст, який міг у своїй уяві зупинити рух хвилі й перенести його на полотно. Щоб досягнути такого ефекту, художник дуже багато спостерігав за морем. Щоб тренуватись за методом Айвазовського, вам треба протягом п'яти хвилин дивитись на предмет, пейзаж або людину. Заплющити очі і подумки відтворити кольоровий образ цього предмета настільки точно, наскільки це можливо. Для покращення результатів від тренування, намалюйте цей предмет.
4. Метод Wimmelbuch базується на демонстрації великої картини, на якій зображені різні явища, об’єкти, які часто не пов’язані між собою. Дітям потрібно переглянути цю картину і спробувати зв’язати між собою всіх дійових осіб. Така мисленнєва діяльність стимулює роботу мозку та узгоджує роботу обох півкуль, що дозволяє всебічно розвивати нейронні зв’язки й вибудовувати нові.
5. Щоб розвивати обсяг уваги, крім спроб концентрації на одній дії, корисно змінювати умови виконання дії. Це особливо стосується виконання повсякденних, вже зовсім звичних активностей, які переважно виконуються автопілотом, по типу чищення зубів, маршрут додому, прийому їжі й т. д. Тому спробуйте наступного ранку почистити зуби іншою рукою, снідаючи або обідаючи, відкласти гаджети, вимкнути телевізор – будь-що, що стягує зазвичай на себе увагу від процесу їжі. Йдучи звичними вулицями, спробуйте проконтролювати, де знаходиться ваша увага. Зазвичай, ми неодмінно про щось думаємо, проте питання в тому, чи ми самі обираємо про що думати...
6. Цікавим методом роботи з концентрацією та стійкістю уваги є «Тест Бурдона». Це спеціальна психологічна проба, яка складається з таблиць літер або символів. Завданням є за певний час (60 секунд) обрати певні літери. Наприклад, К –підкреслити, И – закреслити. Чим більше літер вибрано, рядків пройдено і менше помилок зроблено, тим кращий результат.
Учні школи продемонстрували високі результати під час проходження цього тесту. Концентрація та стійкість уваги допомагають швидше та краще запам’ятовувати новий матеріал. Тренування цих навичок готує дітей до дорослого життя. Хороший рівень концентрації та уваги дозволяє виділяти конкретні речі з певної інформації, логічно будувати висловлювання, створювати презентації, які б зацікавлювали слухачів.
7. Гра в шахи! Корисна настільки ж наскільки й цікава! Гра в шахи розвиває найважливіші якості, такі як сприйняття, пам'ять, логіку, увагу та мислення. 64 чорних і білих клітинок, 16 фігур у кожного гравця, а число можливих унікальних шахових партій більша за число електронів у всьому всесвіті. Ця гра не тільки про неймовірну уважність, але й про стратегічне, логічне мислення та феноменальну пам’ять. Все, що відбувається на дошці під час гри, не випадковість, і перемога в поєдинку дається тому, хто вміє продумати свої ходи, тобто бути максимально зконцентрованим та зберігати фокус уваги протягом всієї гри.
8. Також, зверніть увагу на вправи з таблицями Шульте! Суть роботи з таблицями полягає в тому, щоб в таблиці з хаотично розкиданими числами, відшукати й впорядкувати всі числа за їх зростанням або ж, навпаки, спаданням і зробити це якомога швидше. Від початку таблиці Шульте були створені німецьким психотерапевтом для проведення психодіагностичних досліджень того, як працює увага людини. Згодом, цей метод набув популярності й наразі часто використовується для тренувань навички скорочитання та в нейролінгвістичному програмуванні (НЛП) для отримання стану так званої «високої продуктивності”.
9. Для виконання більшості з вищеперерахованих вправ так чи інакше потрібні певні допоміжні інструменти. Але, так вже вийшло, що найбільш функціональний інструмент знаходиться завжди з нами. Не знаючи, що робити в черзі на касі або очікуючи транспорт, можна завжди звернутись до мобільних ігор, що спеціально направлені на роботу з пам'яттю та увагою!
Ми зробили невеликий перелік тих, якими користуємось самі:
Peak, Elevate, Lumosity, Schultz Tables (ті самі таблиці Шульте), Lichess (шахи).Особливість цього методу пов'язана із залученням периферійного зору та розширенням уваги таким чином, що фокусуючись на центральній клітинці таблиці, сприймати всі елементи таблиці повністю. Завдяки збільшенню поля зорового охоплення і розвитку швидкості паралельного впізнавання символів значно збільшується і швидкість сприйняття інформації, особливо при читанні.
{{read_more|Читайте також| 4894, 1706}}
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram