Які soft skills хочуть бачити роботодавці зараз у співробітників? Своїм поглядом з HappyMonday поділилася Юлія Коваленко, HR Manager компанії IdeaSoft.
Soft skills — це якості й навички, які люди використовують, щоб взаємодіяти одне з одним, розуміти інших і орієнтуватися в різних ситуаціях. Оскільки сьогодні багато завдань, повʼязаних із hard skills, можна автоматизувати, м’які навички стають ще важливішими: вони допомагають нам адаптуватися до нових обставин, будувати стосунки з людьми, відповідати на виклики та бути успішними в різних життєвих сферах.
Ці софт скіли є одними з найважливіших, які роботодавці шукають у кандидатах. Якщо hard skills показують роботодавцям ваш досвід і технічні навички, то soft skills демонструють вашу здатність співпрацювати, розвʼязувати проблеми та розвиватися.
Зазвичай м’які навички формуються через досвід, практику та самоусвідомлення. Пропоную декілька порад щодо того, як саме можна розвивати софт скіли.
Оскільки майже кожен спосіб спілкування (віч-на-віч, письмово тощо) відрізняється від іншого, важливо спілкуватися за допомогою різних засобів. Подумайте про те, як ви звертаєтеся до інших, наскільки чіткими є ваші повідомлення й тон. Ви також можете звертати увагу, як спілкуються інші, і скористатися їхніми порадами й методами, щоб знайти стиль спілкування, який вам підходить.
Це може бути як робота в групі, так і співпраця з одним колегою. Під час виконання спільного завдання чи щоденних обов’язків дозвольте кожному члену команди зробити свій внесок — коли ви працюєте в команді, ви відкриваєте для себе можливості навчатися у колег, водночас вдосконалюючи власні навички.
У випадку з усім, що ви хочете вдосконалити, важливо вийти за межі своєї зони комфорту та взятися за щось нове. Це можуть бути нові обставини, нові обов’язки або роль лідера. Наприклад, ви можете запропонувати провести презентацію проєкту чи освітню зустріч, щоб покращити свої навички публічних виступів.
Один із найсильніших способів покращити свої навички — спостерігати за своїм оточенням. Звертайте увагу на керівників та колег, стежте за тим, як вони виконують завдання та взаємодіють з іншими.
Конфлікти на робочому місці трапляються часто, і те, як ви з ними справляєтеся, має велике значення. Коли виникає конфлікт, подумайте про можливі й альтернативні способи його розв’язання, щоб ви могли продовжувати стосунки з колегами, вчитися одне в одного та бути продуктивними товаришами по команді.
Часто ми переходимо від одного завдання до наступного, не замислюючись про те, як проявили себе в попередньому. За можливості сплануйте кілька коротких саморефлексій протягом дня: подумайте про ситуації, коли у вас щось не вдалося, про свої слова тощо. Ви можете натрапити на цікаві спостереження щодо власної поведінки, і з часом вони допоможуть вам покращити свої навички.
Допомогти в цьому можуть спільний брейншторм у команді, експериментування, гнучкість мислення. Постійно ставте собі найрізноманітніші питання на кшталт «Що вийде, якщо…?», «А чому саме так?», «А якщо спробувати ось так?» тощо. Можна навіть завести блокнот для сміливих ідей, і нехай найшаленіші та найнеймовірніші знайдуть там своє місце.
Важливо регулярно збирати відгуки від колег про ваші сильні та слабкі сторони: фідбек від інших допомагає виявити сліпі зони у вашому самосприйнятті. У такий спосіб ви отримаєте цінну інформацію про навички, які вам треба покращити. Зараз на ринку є доволі багато різноманітних освітніх програм, що можуть із цим допомогти.
Онлайн-курс Soft Skills for New Reality від Projector. Онлайн-курс Soft Skills від Genius.Space. Безплатний онлайн-курс Soft Skills від Masters Academy. Книжка Джессіки Гіґґінс “10 Skills for Effective Business Communication: Practical Strategies from the World’s Greatest Leaders”. Книжка Емі Кадді “Presence: Bringing Your Boldest Self to Your Biggest Challenges”. Книжка Тревіса Бредбері й Джина Ґрівза “Emotional Intelligence 2.0”.
Навички м’якого спілкування є надзвичайно потрібними для кожного. Ви можете мати класний набір hard skills, але жорстких навичок недостатньо для успішного розвитку. Важливо вдосконалювати свої soft skills — критичне мислення, розв’язання проблем, креативність, емоційний інтелект, адаптивність тощо, — щоб бути більш конкурентними в очах роботодавця, підтримувати стосунки з колегами та просуватися кар’єрною драбиною.
{{read_more|Читайте також| 6236, 6213}}
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram