Декілька важливих якостей інтернет-мемів, які допоможуть зацікавити учнів історією.
Найбільша небезпека для вчителя історії – зробити свій предмет нудним! Адже історія не має сприйматися учнями як щось чорно-біле, нецікаве та неживе. А якщо використати інтернет-меми для пожвавлення звичайного уроку історії? Вони, з одного боку, можуть містити інформацію з програми, а з іншого – стимулюватимуть цікавість до історії та всього, що з нею пов’язане.
Пропонуємо вашій увазі 6 переваг використання мемів на уроці історії.
Психологи всього світу стверджують, що навіть про найсерйозніші речі треба говорити з усмішкою на вустах. А що може бути серйознішим за тисячолітню історію людства?
Саме сміх і позитивні емоції дозволять дітям розслабитися та зарядитися енергією для сприйняття матеріалу, а також запам’ятовування різних Тиглатпаласарів та Аменхотепів.
Історію творять живі люди. І саме з них та їхніх вчинків варто іноді посміятися. Сміх «згладжує» кути, перетворює вивчення минулого на яскраву мандрівку. А цікавість, у свою чергу, може підштовхнути учнів до серйознішого та детальнішого вивчення історії. Адже зацікавившись, ми починаємо розслідувати, збирати інформацію та аналізувати її. Завдяки яскравим та влучним інтернет-мемам учні вдосконалять уміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки та навчаться з різних ракурсів дивитися на життя.
Будьте певні, що згодом частина дітей почне самостійно створювати меми. Це допоможе їм зануритися в історію «з головою».
Одна з особливостей мему в тому, що він зазвичай не несе точної інформації, а навпаки – своєю провокативністю спонукає до її пошуків. Учені довели, що самостійно здобуті знання краще запам’ятовуються, а спосіб їх пошуку та аналізу залишається у свідомості надовго.
Меми, у більшості випадків, не варто сприймати буквально. Їх варто назвати такими собі «модернізованими ребусами», в яких кожна дрібниця має свій підтекст. Це чудово розвиває спостережливість та зорову пам’ять.
Меми не варто дивитися або читати, їх треба розуміти! Для того, щоб зрозуміти такий «ребус», а тим паче зробити його власноруч, треба мати розвинені аналітичні здібності. Крім того, бажано добре орієнтуватися у навчальному матеріалі, знати факти та біографії історичних особистостей.
Мем – це інша точка зору. Він допомагає дітям усвідомити, що є історичні факти, а є декілька їх оцінок. Існують тисячі історичних явищ і процесів, ставлення до яких не може бути однозначним. Також меми «чіпляють» своєю провокативністю та спонукають детальніше розбиратися у конкретному питанні.
Гарними мемами хочеться поділитися з іншими. І завдяки такій комунікації між дітьми певний аспект навчального матеріалу буде передаватися учнівською аудиторією. При цьому учні стають ретрансляторами інформації, а значить – відчувають відповідальність за популяризацію мему та коректність його змісту.
Також інтернет-мем сприяє покращенню комунікації (особливо неформальної) між учнями та вчителем. Учні можуть створювати власні меми та демонструвати їх педагогу. Погодьтеся: щирий сміх учителя з приводу якісного історичного мему є для дитини гарною мотивацією для подальшого вивчення історії.
Для того, щоб придумати дійсно «влучний» мем, замало лише знання фактів. Потрібна неабияка фантазія, вміння передати через зображення та декілька слів значний обсяг інформації. Крім того, мем має викликати емоції та почуття. Адже емоційно забарвлена інформація краще запам’ятовується, а діти починають глибше розуміти різницю між хорошим та поганим.
Не бійтеся використовувати меми під час уроків історії. Вони обов’язково допоможуть зосередити увагу дітей, зроблять заняття цікавішими та ефективнішими. Але пам’ятайте про обмеження:
не варто зловживати мемами; використовувати їх треба коректно, у відповідний момент; уникати використання мемів «на межі дозволеного»; використовувати не лише для розваги, а, в першу чергу, для удосконалення процесу навчання.{{read_more|Читайте також| 5068, 4669}}
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram