Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами.
Трохи передісторії.
Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.
Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці.
Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі Центр допомоги хоумскулерам «Альтернативну школу мрійників».
Очільниця та викладачка математики та дослідів
Центр допомоги хоумскулерам «Альтернативна школа мрійників», школа неповного тижня (2-3 дні на тиждень)
Київ, вул. Руданського, 4-6
Школа мрійників задовольняє потреби дітей у пізнанні, сприяє формуванню наукової картини світу, забезпечує умови для розвитку інтелекту, критичного мислення, творчих здібностей, розвиває навички самопізнання та екологічної взаємодії з іншими людьми.
Школа мрійників виникла для своїх дітей. Було велике бажання дати дітям якісну освіту, створити простір, в якому б діти почували себе в безпеці й могли повною мірою реалізувати свої здібності. Щоб школа була для дітей місцем, куди хочеться приходити.
Невеликі класи до 10-12 дітей. Збалансованість навчальної програми – багато уваги приділяємо якісному вивченню академічних предметів і водночас надаємо можливості для творчого самовираження.
Розташування школи в зеленій зоні. Щоденна довга прогулянка посеред навчального дня, яка дає дітям можливість відпочити та активно продовжити навчання в другій половині дня.
Наявність шкільних правил, що розвиває відповідальність і дає відчуття безпеки учням.
Професійні та творчі вчителі, які люблять свій предмет, використовують сучасні, актуальні матеріали для навчання, що допомагають підтримувати мотивацію, розвивають цікавість до предметів.
До 8 класу мрійники вчаться в школі 2-3 повних дні на тиждень. Такий формат залишає дітям час для власних захоплень поза межами школи та спілкування в родинному колі.
З 9 класу шкільні заняття тривають 5 днів на тиждень до обіду. Час після обіду залишаємо для факультативних занять, які організовуємо за потребами учнів. Такий підхід забезпечує індивідуальні траєкторії навчання.
Диференціюємо оцінювання, враховуючи вікові особливості:
до 8 класу включно оцінок немає, що сприяє розвитку власної мотивації до навчання, допомагає формувати у дітей здорову самооцінку;
з 9 класу вводимо оцінювання, що дає учням орієнтири для зростання та подальшого докладання зусиль.
В основному спираємось на державну програму: математика, англійська, читання, письмо, також додаємо й авторські програми з живопису, майстрування, музики, біології, дослідів, привіталок.
У середній школі також орієнтуємося на державну програму. З 5 класу додаємо англомовне занурення. З 7 класу діти беруть участь у Speaking Club. Учні мають можливість займатися в нас музикою, мистецтвом, майструванням, програмуванням і дослідницькою діяльністю. Ще ми залучаємо дітей у середній школі до Дискусійного Клубу.
З 9 класу продовжуємо вивчати предмети згідно з програмою, визначаємо індивідуальні пріоритети в навчанні разом з кожним учнем, допомагаємо досягти поставлених цілей, отримати ґрунтовні знання в обраному напрямі, підготуватися та успішно скласти ЗНО. Відкриваємо факультативи за запитом, коли є мінімальна група учасників. Це може бути німецька мова, поглиблена математика, поглиблений живопис тощо. Тут відкриті до пропозицій з боку учнів.
Ми розглядаємо шкільну програму МОН як основу, з якої можна взяти багато корисного. При цьому ми змінили методи викладання, постійно шукаємо нові родзинки для навчання, весь час працюємо над побудовою якісних стосунків серед дітей та між дітьми й дорослими в школі. Багато хто з наших вчителів самостійно розробляє програму або доповнює ту, що є, актуальними матеріалами, цікавими для дітей.
Наші учні успішно складали ДПА після 4 класу. Ми ще не мали досвіду підготовки до ЗНО, оскільки наразі наші найстарші учні – восьмикласники. Плануємо включити в навчання підготовку до ЗНО з обов’язкових предметів. При наявності групи зацікавлених дітей будемо організувати підготовку з інших предметів.
Зв’язок з батьками підтримує куратор класу через месенджери чи телефоном, за потреби проводить офлайн-зустрічі. Двічі на рік куратор проводить батьківські збори – в zoom або очно.
Батьки мають можливість ініціювати зустрічі з вчителями-предметниками в зумі, очно чи у телефонному режимі. У школі завжди є адміністратор, з яким можна розв'язувати термінові питання.
До 8 класу включно оцінок немає. Є моніторинг виконання домашніх завдань, відповідні рекомендації від вчителів. Також з 5 класу вчителі можуть проводити тестування, щоб бачити, як учні засвоюють теми, і планувати подальше навчання. Результати таких тестувань вони використовують при індивідуальних бесідах з батьками.
З 9 класу вводимо оцінювання у вигляді регулярного тестування з основних предметів, результати тестування повідомляємо індивідуально через електронні засоби комунікації. Мета оцінювання – надати учню інформацію про рівень засвоєння тем з предметів і зорієнтувати в подальших зусиллях з урахуванням його пріоритетів у навчанні.
У молодшій школі маємо 2 уроки англійської на тиждень. У 5-6 класах два уроки + англомовне занурення 4 години на тиждень. Англомовне занурення – це ігри, перегляд фільмів, знайомство з традиціями англомовних країн тощо. У 7 класі до двох уроків додаємо Speaking Club – 1 година на тиждень. З 8 класу англійську вивчаємо у двох підгрупах за рівнем.
Маємо посеред дня прогулянку за будь-якої погоди з активними іграми в парку поряд зі школою. Оскільки ми — школа неповного тижня, діти проводять у школі 2-3 дні на тиждень і мають час для занять спортом, танцями у вільні від школи дні.
З першого до шостого класу у мрійників є досліди та біологія. На дослідах діти проводять експерименти, створюють наукові іграшки. На біології – вивчають живу природу.
Далі природничі науки (фізика, хімія, біологія) вивчаються за принципом поєднання теорії та практики – діти проводять хімічні, фізичні досліди, глибоко вивчають теорію, розв'язують задачі тощо.
Велику увагу приділяємо математиці, як предмету, який сприяє розвитку наукового мислення. На математиці не тільки опановуємо програму, а також розв'язуємо нестандартні задачі, головоломки, граємо в логічні ігри.
За бажанням діти беруть участь в математичному конкурсі «Кенгуру», школа організовує проведення конкурсу на своїй території. З 8 класу математика вивчається у двох підгрупах за рівнем.
Також наукові здібності – вміння аналізувати, ставити запитання, шукати зв’язки і сприймати складні речі системно –розвиваються завдяки сучасним підходам, які використовують наші вчителі на уроках історії, географії, української мови та літературах.
Мрійники брали участь в археологічних розкопках влітку, де діти на власному досвіді відчули, як археологи по крихтах збирають факти про минуле, на яких потім вчені відновлюють хід історичних подій.
У нас передбачені заняття музикою, майструванням, мистецтвом – уроки, на яких головним є самовираження: через слухання музики та співи, через малювання та створення колажів, через роботу з різними матеріалами.
Вчителі створюють власні програми, часто підбирають матеріали та заняття під конкретний клас, створюють умови для того, щоб кожна дитина проявила свій творчий потенціал.
Двічі на рік проводимо ярмарок. До ярмарку діти ретельно готуються, розраховують витрати на товари та можливий прибуток, вивчають пропозиції конкурентів, шукають свою нішу. Крім цього, ярмарок супроводжується благодійним збором коштів.
Під час шкільних ремонтів ми знаходимо безпечну роботу, яку можна доручити дітям і запрошуємо тих, хто бажає, трохи підробити. Останнього разу пофарбовані стіни викликали захоплення господаря приміщення і він навіть запитав телефон майстра).
Короткі перерви між уроками діти зазвичай присвячують спілкуванню, настільним та активним іграм, читанню книжок. У школі є «тиха кімната», де можна усамітнитись, почитати, зайнятися рукоділлям, ліпленням з пластиліну тощо. Оскільки ми знаходимось у зеленій зоні, близько до нас розташований парк, то мрійники гуляють під час довгої перерви.
Школа організовує:
після першого уроку – фруктовий перекус;
після 4 уроку – обід (гаряча каша або макарони, доповнення до якої діти приносять з дому на свій смак);
у другій половині дня після прогулянки – підвечірок (печиво+молоко, кефір або чай).
У школі діють правила, пов’язані з безпекою, які обов’язкові до виконання всіма дітьми та дорослими. Помічники вчителів, які перебувають у школі протягом усього навчального дня пройшли курси домедичної допомоги.
Куратори класів, вчителі-предметники, помічники вчителів, які перебувають в школі впродовж дня. Один або два помічники знаходяться в школі з ранку до вечора, проводять прогулянки, допомагають дітям вчитися ефективній комунікації з однолітками та дорослими, готують обід та перекуси, надають вчителям технічну підтримку.
Куратор підтримує постійний зв’язок між батьками та школою; до нього надходить інформація про кожну дитину класу від вчителів-предметників та помічників вчителя; він проводить батьківські збори й повідомляє про термінові зміни в розкладі, займається організацією позакласних подій: мандрівок, екскурсій тощо.
Помічники оцінюють ситуацію. При необхідності надають домедичну допомогу та/або викликають швидку, повідомляють про ситуацію батькам.
У розмовах із дітьми, на уроках часто порушуємо питання про необхідність стриманого споживання, дбайливого ставлення до навколишнього середовища, сортування сміття. Наразі із реальних кроків у нас організовано збір макулатури та пластикових кришечок. Декілька разів на рік відносимо вторсировину до кіоску «Київміськвторресурси» і навіть трохи отримуємо грошей (у кінці року купуємо на них піцу).
Маємо успішний досвід роботи з дітьми, у яких є певні особливості поведінки та/або сприйняття інформації, які потрібно враховувати в спілкуванні та навчанні. Не маємо фахівців, які вміють працювати із дітьми з серйозними розладами, тому не можемо допомогти в таких ситуаціях.
Влітку є можливість відвідати пробний день для першокласників. Старші діти можуть познайомитись із вчителями під час тестування.
Реєстрація на співбесіду та наявність місць у класах
Фото надані Центром допомоги хоумскулерам «Альтернативна школа мрійників»
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram