Інженерія — це бульбашки у шоколаді та американські гірки, лікування складних хвороб та підкорення космосу — процес, під час якого теоретична наука набуває практичного застосування. На жаль, більшість учнів, а особливо дівчат, навіть не розглядають для себе можливість стати частиною інженерної спільноти, оскільки вважають, що не мають відповідних здібностей.
Тому «Інженерний тиждень» закликає вчителів перетворити школу, бодай на один тиждень, на мейкерські та дослідницькі лабораторії, щоб занурити учнів у світ науки і технології, показати, якими вони є насправді та дати можливість відчути на дотик.
Перший «Інженерний тиждень», заявки на участь в якому подала 751 школа, було проведено в січні 2020 року. Учасники отримали детальні методичні рекомендації з організації та проведення Тижня, а також комплекти інженерних завдань, челенджів й уроків з винахідництва для учнів молодшої, середньої та старшої школи.
В 2021 році організатори Інженерного тижня вирішили на реальних прикладах показати, що інженерія та технології можуть і мають бути інклюзивними. Спільно з експертами, команда проєкту адаптувала інженерні завдання для залучення до роботи над інженерними завданнями учнів з особливими освітніми потребами.
На участь у другому Тижні заявки подали 2 043 навчальні заклади — в результаті 278 280 учнів, в тому числі 3 858 учнів з ООП, спробували себе в ролі інженерів.
{{read_more|Читайте також| 4781, 4771}}
Технології значною мірою впливають на формування нашого світу, через п’ять-десять років сьогоднішні учні будуть обирати професії, частини яких наразі навіть не існує. Оволодіння більшістю з них буде вимагати від майбутніх студентів навичок комплексного розв'язання проблем, креативності, критичного мислення, розуміння технічних процесів та способів застосування науково-технічних знань в реальному житті.
Окрім цього, участь в STEM-проєктах стимулює розвиток мозку та креативності, що є важливим для всіх дітей без винятку, а також сприяє соціалізації одних та розвитку навичок емпатії інших учнів — навчає працювати разом та налагоджувати зв’язки. А для багатьох дітей з порушеннями психофізичного розвитку та інвалідністю це може стати реальним шансом збудувати в майбутньому успішну кар’єру у STEM-сфері.
Починаючи з 1990 року, зайнятість у сфері STEM зросла майже на 80% — з 9,7 млн до 17,3 млн. Наразі, кількість робочих місць в цій сфері продовжує зростати швидшими темпами, ніж в будь-якій іншій.
На відміну від інших освітніх STEM-програм, «Інженерний тиждень»
за бажанням може провести будь-яка школа в місті чи селі; школам не потрібно залучати експертів, матеріали розроблено таким чином, що експертами стають самі вчителі; наддешеві витратні матеріали — більшість із яких учні та вчителі можуть знайти в себе вдома чи в школі: паперові горнятка, пластикові пляшки, кришечки, палички для розмішування цукру, соломинки, канцелярські гумки тощо.Провести Інженерний тиждень надзвичайно просто, адже єдине, що вам знадобиться, — це бажання. Тисніть на кнопку «Реєстрація» на сайті: https://engineeringweek.org.ua/
Зареєструватися для участі в проєкті можуть вчителі математики, фізики, хімії, астрономії, інформатики, біології, екології, географії та початкової школи. А також вчителі історії і літератури, адже матеріали Інженерного тижня 2022 побудовані навколо інженерної історії України.
Як і минулого року Інженерний тиждень буде інклюзивним. Більшість завдань адаптовано для виконання їх учнями з особливими освітніми потребами. Для вчителів передбачені відповідні методичні рекомендації.
В разі несприятливої епідеміологічної ситуації, ви зможете провести Інженерний тиждень у дистанційному форматі.
Офіційно Тиждень стартує 21 березня, а завершиться — 10 квітня. В цьому проміжку ви зможете перетворити будь-який календарний тиждень на Інженерний. А якщо захочете, зможете зануритися в інженерію і на більший час. Все на ваш розсуд і для вашої зручності.
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram