Слово «відповідальність» часто викликає у підлітків неприємні емоції та відторгнення. Насправді цей термін можна розглянути з іншого боку. Ми в ліцеї Educator на тьюторських годинах та індивідуальних бесідах з дітьми розглядаємо відповідальність як «відповідь», реакцію на відповідь у певних обставинах.
Якщо дивитися на відповідальність з такої точки зору, то тут відкривається свобода, яка є важливою для підлітків. Свобода полягає у праві вибору своєї реакції, створенні життєвої стратегії, креативному підході до нудних задач. З цього формується авторська позиція особистості, яка допомагає повертати різні обставини на користь собі.
Важливо пам’ятати, що діти можуть взяти на себе стільки відповідальності, скільки дорослі готові віддати.
Коли ми не «оберігаємо» дитину від складних задач, а даємо можливість вирішувати їх самостійно та підтримуємо на цьому шляху – це допомагає сформувати сміливість у прийнятті рішень та довіру до світу.
Через довіру дитина стає більш відкритою до можливостей, які пропонує світ. Завдяки цьому вона може легше знаходити своє призначення, адже воно стає видимим, коли ми відкриті світу, пробуємо щось нове, шукаємо себе.
Питання відповідальності виникає і в бесідах про внутрішню гармонію та відчуття щастя. Щоб відчути себе щасливим, варто активно взаємодіяти із зовнішнім світом. А для цього треба вміти брати на себе відповідальність реагувати на виклики, ставити питання світу, базуючись на своїх принципах та цілях.
{{read_more|Читайте також| 3772, 4545}}
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram